De pe blogul lui Varujan

Un comentariu de plugul lui Varujan Pambuccian care devine mai nou apostolul libertarianismului romanesc. O paranteza despre Varujan: l-am votat uninominal fiindca stiam ca reprezinta industria IT in parlament, si i-am urmarit atitudinea in curentul Parlament. Ce face acum merita o bila alba dar nu stiu daca o va atenua pe cea neagra pe care a dobandit-o cand s-a dat cu alde Geoana in campania electorala.

@varujan
ceea ce spuneti dvs , renuntarea la statul asistential se va face oricum: cand moare calul trebuie sa te dai jos din caruta.
Ar fi necesar in aceasta situatie si un “program minimal” pentru fiecare amarastean:
– program pentru educatie: “Eu imi educ copii” de preferinta respectul fata de TOATE muncile oneste. Ar mai fi aici multe de spus : sa invete sa gandeasca cu mintea lor inainte de a folosi calculatorul si ideologiile. Sa puna cooperarea inaintea imbogatirii facile …
– program pentru sanatate: “Eu imi pastrez sanatatea cat pot, si o cumpar doar in caz extrem”. Nimeni nu ma obliga sa ma umplu de tigari, bere, mici, sa…. pana la 40 de ani si sa cer dupa aia grija celorlalti.
– program pentru finante : “Eu cheltuiesc mai putin decat castig, si pun ‘bani albi pentru zile negre’”
– program pentru cultura: “Eu pun mana pe o carte si inchid televizorul”
– program pentru justitie: “Eu incerc sa inteleg pe cel de langa mine si nu judec pe nimeni pana nu ‘merg o mila in pantofii lui’ ”
ar mai fi:
“Eu fac/mentin curat. Nu e nimeni obligat sa faca curatenie dupa mine”
si la urma
“Eu imi asum responsabilitatea propriei existente si nu pretind nimanui sa faca pentru mine ceea ce eu nu vreau sa fac pentru celalalt”

Dar cum ziceam si intr-un articol mai vechi tot optimismul asta libertarian, increderea in responsabilizarea individuala, nu are nici o valoare daca nu se schimba si modul in care functioneaza bancile, statul, institutiile monetare. Atata timp cat statul se poate imprumuta pentru generatiile viitoare, cat bancile pot da credite cu risc zero (ajutate si garantate de stat), iar economiile indivizilor pot fi spulberate de tiparnitele bancilor centrale, totul e doar un joc nedrept.

UPDATE: Desi postul asta era o directie catre exemplarul comentariu al lui Gabi si de a asemenea catre articolul original al lui varuja Pamubccian o sa imi permit sa il deturnez prin a ii mai acorda o bila neagra deputatului pentru sustinerea lui Valer Dorneanu la Curtea Constitutionala. Inteleg ca Johannis e un tip de incredere, dar in Valer Dorneanu are incredere doar Iliescu.

PS: N-am scris pe blogul lui Varuan fiindca postul lui este despre altceva si nu am vrut sa il poluez cu intepaturi politice.

2 comments so far

  1. radu on

    Mi-au placut astea, in genul „nu intreba ce poate face statul pentru tine, intreaba-te ce poti face tu pentru stat” sau pe acolo pe undeva. Cred ca va trece mult timp , pentru ca nu e o schimbare politica, ci una colectiv-mentala. Si romanii nu functioneaza ca o comunitate, ci sunt un grup de 22 de milioane fiecare special, frumos, cu stea in frunte si cu bastonul de presedinte-antrenor-jucator-judecator gata sa te loveasca pe la spate.

  2. Gabi on

    as vrea sa fac o corectie.
    Cand am scris cele citate am avut in vedere mai degraba
    „nu intreba ce poate face societatea pentru tine, ci ceea ce poti face TU pentru TINE”
    si „daca eu ma dispretuiesc, cine ar trebui sa ma respecte?”
    MARE DIFERENTA
    Nu e important ce cred eu despre cele 22 mil de romani – cine ma cred eu sa judec 22 mil de romani – , nu e important cine ia bastonul de maresal, secera sau ciocanul.
    Fiecare trebuie sa regasim in noi ceea ce e important pentru fiecare: copii, prietenii, …Q7, vila la munte, postul din administratie…
    Asta e votul reprezentativ, direct, pe care-l dam zilnic.
    De votul asta n-avem cum sa scapam – prezenta 100%.


Lasă un răspuns

